Kehittämis- ja oppimispalvelut

Sisällöntuotannon palvelut

Jos kaipaat juridisten termien ja tekstien lisäksi käytännönläheisempää luettavaa, niin olet oikeassa paikassa.
Tarvitsetko opasta, vieraskynäkirjoituksen tai muun julkaisun julkisista hankinnoista?
Teemat, aiheet ja toteutukset:
◾ Hankintaohjeet, -oppaat ja muistilistat
◾ Tilaajien käytännönläheiset ohjeistukset
◾ Mallit: hintatiedustelut, tarjouspyynnöt, markkinakartoitukset
◾ Hankintaviestintä ja hankintasivustojen sisällöntuotanto
◾ Artikkelit ja blogit

Koulutukset ja sparraukset

Ostonomin valmennus- ja sparrausaiheita:
◾ Tarjouspyynnön luonti ja kirjoittaminen
◾ Kokemuksia ja esimerkkejä hankinnoista
◾ HILMA ja muut julkisten hankintojen sähköiset alustat/työvälineet
◾ Case-esimerkin läpikäynti
◾ Kilpailutukset
◾ Vertailuperusteet
◾ Perehdytykset
◾ Hankintaprosessi ja roolit
◾ Teema- ja alakohtaiset koulutukset: viestinnän hankinnat, TKI, hankehankinnat, vaikuttajamarkkinointi, palveluhankinnan osat

Koulutuksemme ovat yleensä 1-7 tunnin mittaisia. Työpajojen kesto on 3-6 tuntia ja yhteistyöpaketit koostuvat usein laajemmista kokonaisuuksista. Sparraus ja etätuki toteutetaan useimmiten tuntityönä tai pakettina. Teemme asiakkaiden kanssa sekä yhden tai useamman koulutuksen toteutuksia että pidempikestoista projekteja. Koulutuksia ja työpajoja toteuttaa etänä ja myös lähitilaisuuksina.



Esimerkkitoteutus

Puolenpäivän valmennuspaketti sis.
- teemakoulutus n. 45 min
- asiakkaan case-tapauksen läpikäynti; osallistava osuus
- kirjallinen koonti/yhteenveto pääasioista tilaisuuden jälkeen
- osa tiimin kehityspäivää
- optio: materiaalin rajattu käyttöoikeus


Muut kehittämis- ja alihankintapalvelut

◾ Sopimusten mystery shopping
Toimiiko sopimus kuten pitää? Vastaako palvelun käytännön toteutus sovittua laatutasoa? Miltä palvelu näyttää asiakkaan silmin?
Sopimusaikaisen toiminnan valvonnan ja seurannan toteuttamisessa voit hyödyntää Ostonomin hankintasopimuksen tulkitsemisen osaamista ja soveltamista käytäntöön. Palvelu soveltuu käytettäväksi kohteisiin, joka tuotetaan loppukäyttäjille ja -asiakkaille esim. ravintola- ja kahvilapalvelut, tilausajot, ja muut tukipalvelut.
◾ Hankinta- ja kilpailutusanalyysit
◾ Hinta-analyysit
◾ Kategoriat ja ostomatriisit sekä pisteytykset
◾ Osto- ja sopimustoiminnan työvälineet
◾ Vuosikellot


Ota yhteyttä ja laaditaan yhdessä juuri teille sopivin koulutus- tai palvelupaketti!